niedziela, 21 października 2012

Pomysł na obiad - Bułki na parze

Już od dłuższego czasu chodzą za mną bułeczki drożdżowe. Niestety życie studenta nie pozwala na długie siedzenie w kuchni, dlatego postanowiłam wykorzystać wolną niedzielę i sprawić sobie wymarzony obiad ;)

Składniki:
                          Zaczyn:

  • 30g drożdży piekarskich ( ja użyłam świeżych, nie przepadam za tymi instant)
  •  2 łyżki mąki pełnoziarnistej
  • łyżka cukru ( ja użyłam trzcinowego)
  • 2 łyżki mleka

Drożdże rozkruszyć w misce, dodać mąkę, cukier i mleko. Wymieszać, tak aby drożdże się rozpuściły, przykryć ściereczką i pozostawić na 20 minut w cieple do wyrośnięcia.

           Ciasto główne:


  • 250g mąki
  • 150ml mleka ( tutaj ciężko dokładnie określić ilość, bo to zależy od konsystencji ciasta)
  • jajko
  • łyżka roztopionego masła
  • opcjonalnie: rodzynki, żurawina bądź jakieś inne dodatki

Gdy zaczyn już wyrośnie dodajemy go do mąki. Następnie wbijamy jajko, dodajemy masło, bakalie i mleko. Wyrabiamy ciasto, tak aby ładnie odchodziło od rąk. Im dłużej tym lepiej, wtedy ciasto będzie lepiej wyrośnięte. Pozostawiamy wyrobione ciasto w ciepłym miejscu na ok. 2h, aż podwoi swoją objętość.
Następnie formujemy bułeczki, układamy je na ściereczce i pozostawiamy na 10 minut, do ponownego wyrośnięcia. W tym czasie w dużym garczku gotujemy wodę. Gdy już wyrosną parujemy je na durszlaku, nad gotującą wodą ok. 10 minut.
Gotowe bułeczki polewamy: jogurtem, powidłami, bądź czymś na co mamy ochotę ;)
Smacznego ;)

Mi wyszło 7 bułeczek ;) Na zdjęciu już gotowe z dżemem malinowym ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz