wtorek, 1 stycznia 2013

Witam w Nowym roku;). Na początek stretching nóg;)

Witam Was serdecznie kochane;) Jak nastroje w nowym roku? U mnie po Sylwestrze bardzo dobrze;) Wybawiłam się, wytańczyłam, wypiłam, zjadłam i w dobrym nastroju przywitałam nowy rok, pełen nadziei, wiary. Dziś 1 stycznia. Data przełomowa, kojarząca się przede wszystkim z postanowieniami, nowym etapem życia. Dla mnie to tez data przełomowa, wracam do zdrowego stylu życia, do moich nawyków dających siłę energię. Wracam do działania. Przestaje być bierna. Spełniam swoje marzenia, robię wszystko by odnaleźć sens życia.


Dziś też powracam do tematu stretchingu, który obiecałam kontynuować. Zaczynamy dziś od nóżek. Rozciąganie to były do niedawna ćwiczenia przeze mnie pomijane. To był wielki błąd. Odkąd zaczęłam każdego dnia poświęcać kilka minut na porządne rozciąganie zauważyłam, że mięśnie stają się bardziej elastyczne, mam większy zakres ruchów i mogę zrobić dużo więcej ze swoim ciałem. Do rzeczy. 

Łydki


 Ćwiczenia rozciągające, które pomagają zmniejszyć obwód umięśnionej łydki:

1. Wyprostowane ręce opieramy o ścianę. Robimy wykrok jednej nogi do przodu, tak aby tylną stopę pozostawić na ziemi. Przednią nogę uginamy, pulsując, jednak pamiętajmy, aby tylną stopę całą pozostawić na ziemi.

2. Podobne ćwiczenia do poprzedniego to wszelkiego rodzaju wypady w przód. Pulsując przednią nogą, dbamy o to, aby tylna była cały czas prosta i opierała się na stopie. Balansujemy przez kilka sekund, tak aby poczuć rozciągnięcie się tylnej łydki. Powtarzamy po kilka razy na obie strony.

3. Jedną nogę wysuwamy w przód zginając ją, tak aby przednie kolano nie wychodziło przed stopę, a tylna noga wyprostowana i dociskamy przez kilka sekund piętą do podłoża. Powtarzamy kilka razy na obie nogi.

4. Pozycja siad prosty a nogi wyciągnięte przed siebie. Rękami chwytamy palce stóp i przyciągamy je do siebie.

5. Stoimy np. na schodach bądź na jakieś platformie tak aby palce i śródstopie opierało się na podwyższeniu, a pięty były w powietrzu. Następnie podtrzymujemy się rękami i ciągniemy pięty do dołu. W takiej pozycji wytrzymujemy przez ok. 5-10 sekund i powtarzamy po kilka serii.






Uda:




a) dwugłowe uda


Siadamy płasko, nogi ułożone równolegle do siebie, złączone w stopach, przylegają do podłogi, stopy pionowo do góry, mogą również być zadarte w naszym kierunku(zwiększy to zakres rozciągnięcia).Z tej pozycji wykonujemy jak najgłębsze skłony tułowia z ramionami wyprostowanymi i równoległymi do podłogi w kierunku stóp jednocześnie przyciągając palce stóp do siebie dla lepszego rozciągnięcia mięśni(fot.6).


Druga wersja zakłada skłony raz do jednej nogi, raz do drugiej w siadzie płaskim, z nogami ułożonymi pod kątem zbliżonym do prostego w stosunku do siebie.(fot.6a)









b) czworogłowe uda:

Stajemy na jednej nodze(najlepiej przy ścianie lub innym punkcie podparcia), drugą uginamy w kolanie i chwytamy ręką za stopę w kostce(lewa noga-lewa ręka, prawa noga-prawa ręka). Z tej pozycji przyciągamy ugiętą nogę maksymalnie do góry.


 Rozciąganie ud w pozycji leżącej.

Rozciąganie ud w pozycji klęczącej
Uklęknij na jednym kolanie, tak aby kolano znajdowało się nad kostką. Drugą nogę oprzyj na podłodze (podudzie powinno spoczywać na podłodze). Wysuń biodra do przodu.
W celu utrzymania równowagi oprzyj ręce na zgiętym kolanie.

Na koniec chciałam Was zachęcić do udziału w konkursie noworocznym organizowanym przez Cellulitkę ;) Więcej info tutaj.

Źródło:
http://www.kulturystyka.pl/atlas/stretching.htm
http://www.trenerka.info/?kat=50

2 komentarze:

  1. Zacznijcie razem ze mną odchudzanie od jutra ! :)

    razem bardziej zmotywujemy się do odchudzania :)



    pierwszy jadłospis, przepisy i ćwiczenia na moim blogu :



    http://perfektbin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć! cieszę się ,ze znalazłam tę stronę, ale ja się nie odchudzam, a tylko pracuje nad ciałem ,aby było sprawne/ mam już swoje lata!!/jestem chudzielcem, wiec pracuje nad rozwojem i zwiększeniem masy swoich mięśni, bo prawie ich nie miałam przez całe swoje życie, bardzo zainteresowały mnie ćwiczenia na łydki / nie mam ich, wiem, ze to nieprawdopodobne, ale tak mam!/Piszesz tutaj o zmniejszeniu mięśnia brzuchatego, a jak go powiększyć???podpowiedz mi coś!! proszę

    OdpowiedzUsuń