poniedziałek, 4 marca 2013

Jedzonko i ćwiczenia, czyli zgrany duet.

    Czy Wy też już czujecie wiosnę? Oh tak jest pięknie, jak wraca się z uczelni na nóżkach, bo tak ładnie świeci, że aż żal kisić się w tranwaju ;) No, a dodatkowo spalamy zbędne kalorię ;) Same plusy.

  Mam dziś dla Was kolejny przepis, tym razem z kaszką kus-kus, która jest także nowością w moim menu. Nie mogłam się do niej jakoś przekonać, ale nie rozumiem teraz czemu się jej obawiałam.

    Zaletą kaszy kuskus są jej walory żywieniowe: łatwość przyswajania przez organizm. Występujące w niej węglowodany są dobrym źródłem energii. Charakteryzuje się bardzo niewielką ilością tłuszczu. Jest źródłem białka i błonnika, niacyny oraz fosforu. Kasza Kuskus jest lekka i sycąca. Polecana do potraw spożywanych podczas upalnych dni. Przygotowuje się z niej sałatki, stosuje jako dodatek do mięs, używa do wzbogacania wypieków kulinarnych. Zastępuje ryż, makaron lub ziemniaki.

Placuszki z kaszy kus-kus


ok. 4 łyżek kaszki kus-kus Sante
jajko
pomidor
czerwona cebula
imbir
olej
sól, pieprz


Wsyp kuskus do miski, dodaj sól i utarty imbir. . Mieszamy wszystko i zalewamy wrzątkiem. Przykrywamy talerzem i pozostawiamy na ok. 10 minut. W tym czasie kroimy w drobną kostkę pomidor i cebulę. Dodajemy do kus-kusu, wbijamy jajko i dokłądnie mieszamy. Na patelni rozgrzewamy olej. Formujemy małe placuszki i smażymy ok. 7 minut.




  Dawno też nic nie ćwiczyłyśmy, tzn nie wrzucałam żadnych filmików z ćwiczeniami. Dlatego dziś proponuję Wam taki trening:

Cały program trwa ok. 24minut. Pamiętajcie, aby przed ćwiczeniami zrobić rozgrzewkę, a po stretching.  Ćwiczmy razem, a później podzielmy się wrażeniami z zestawu ;)

9 komentarzy:

  1. Oj tak, wiosna jest już za oknem i u mnie :)
    Placuszki świetne, muszę wypróbować! Bardzo lubię te na bazie kaszy, są zdrowe i pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. wypróbuje przepis:)uwielbiam wszystkiego rodzaju placuszki

    OdpowiedzUsuń
  3. Placki na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze spróbować ten przepis !

    No jasne cwiczenia i dieta to najlepszy i najzdrowszy sposób na piekną i zdrowa sylwetkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiosna echh.... uwielbiam no i kaszkę kus kus też :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny przepis! muszę wypróbować :)

    Pozdrawiam,
    Fit
    ________________________
    www.fashionbyfit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają fajnie i pewnie dobrze też smakują ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł na placuszki, ja bym do nich jeszcze dodała np. pieczarki..:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzisiaj robiłam - z pieczarkami i cebulą, a do tego pierś z kurczaka. Pyyycha! :D

    OdpowiedzUsuń