sobota, 20 kwietnia 2013

Masło orzechowe z Granolą orzechową

   Dieta, dietą, ale raz na jakiś czas mozna pozwolić sobie na coś pysznego ( i niekoniecznie niezdrowego). Przeglądając zapasy jedzeniowe, znalazłam w szafce otwartą granolę orzechową i tak wpadłam na pomysł masełka orzechowego :)

Masło orzechowe z Granolą orzechową



100g orzeszków ziemnych niesolonych
30g masła

Przygotowanie jest bajecznie proste. Wszystkie składniki przekładamy do blendera i miksujemy ok. 15 minut, z małymi przerwami tak aby blender nam nie padł. I gotowe. Masełko możemy zjadać jako dodatek do owsianki, jako pastę na chlebek, czy dip do owoców. ;)


Granola orzechowa:
Granolę wypieka się wyłącznie z naturalnych składników bez konserwantów i sztucznych barwników, z dodatkiem cukru trzcinowego i soli morskiej.
W 34,9 % składa się z płatków owsianych jest źródłem witaminy z grupy B, białka roślinnego oraz minerałów tj. fosforu, magnezu, żelaza oraz cynku.

Granola jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego - Światowa Organizacja Zdrowia WHO zaleca spożywanie 20-40g błonnika dziennie.

7 komentarzy:

  1. oo domowe masło orzechowe <3 musi być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam jakieś 2 tygodnie temu takie masło (z tym, że bez granoli) - pychota! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale bajer? smaczne? :) nie znałam gronoli wczesniej!

    OdpowiedzUsuń
  4. kusisz mnie takimi smakołykami ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robiłam niedawno domowe masło, ale bez granoli- mój facet (fan masła orzechowego)- dość szybko skonsumowal sloiczek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam masło orzechowe, taki słoiczek to chętnie zjadłabym cały na raz :D

    OdpowiedzUsuń